Troska Grupy PZU o dobra kultury buduje społeczną tożsamość, szacunek do tradycji, poczucie przynależności do wspólnoty i jej historii. Firma od lat wspiera wiodące instytucje i wydarzenia kulturalne współdziałając na rzecz upowszechniania kultury oraz dziedzictwa narodowego. Przede wszystkim jest to mecenat nad najznamienitszymi instytucjami kultury w Polsce.
Obchody 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę w Polsce i na Litwie
W 2018 roku PZU angażował się w wydarzenia towarzyszące całorocznym obchodom 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę.
PZU wspierał takie przedsięwzięcia jak: wydarzenia muzyczne (projekt Nasza Niepodległa, koncert dla Niepodległej na Stadionie Narodowym), wystawy czasowe („Paderewski” w Muzeum Narodowym w Warszawie, „Blask orderów” w Łazienkach Królewskich), czy projekty edukacyjne.
Rok 2018 był na Litwie, podobnie jak w Polsce, czasem uroczystych obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości. Lietuvos Draudimas podjął się ubezpieczenia Aktu niepodległości Litwy, który po niemal stu latach został odnaleziony w niemieckim archiwum państwowym. Na czas obchodów litewskiego święta narodowego Niemcy wypożyczyli dokument Litwie.
Upamiętnienie setnej rocznicy odzyskania niepodległości
Bank Pekao stara się podnosić jakość życia społeczeństwa oraz budować i wzmacniać długotrwałe relacje ze społeczeństwem w oparciu o wzajemne zrozumienie potrzeb. Dlatego też, w 2018 roku, bank zaangażował się we wsparcie prestiżowych inicjatyw w celu upamiętnienia setnej rocznicy odzyskania niepodległości.
Elementem misji Banku Pekao jest promocja narodowej marki i polskich wartości. W 2018 roku bank wspierał finansowo m.in. debaty ekspertów, wystawę ,,Blask orderów w 100-lecie odzyskania niepodległości’’, Forum Polonijne w Toruniu, konferencję „Charting Poland’s Future: spotlight on Growth & Innovation” w Londynie, konferencję ,,Gospodarcza suwerenność’’, VI edycję ,,Nie Ma Przyszłości Bez Przedsiębiorczości’’ pod hasłem ,,100-lecie ambicji – polski biznes w drodze do przyszłości’’.
Bank Pekao, w celu promocji narodowej marki, wsparł ponadto wyprawę Andrzeja Bargiela na K2. Ekspedycja odbyła się w roku obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.