Czasy, w których kariera w PZU prowadziła wytyczonymi ścieżkami odeszły do przeszłości. Dziś od pracowników oczekujemy myślenia – niestandardowe pomysły, idee łamiące schematy i INNOWACYJNOŚĆ są nie tylko mile widziane, ale wręcz konieczne, aby w XXI wieku firma mogła wyznaczać trendy na rynku usług finansowych. Fakt, że tak jak nikt inny na rynku znamy klientów, jest dla nas wyzwaniem, żeby jak nikt inny poszukiwać dla nich nowych rozwiązań. Wierzę, że w PZU wywiązujemy się z tego bardzo dobrze.
Cel 8. Promujemy stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy poprzez pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich
Ambicją PZU – zdefiniowaną w strategii Nowe PZU na lata 2017-2020 – jest bycie pracodawcą pierwszego wyboru w branży finansowej. Grupa chce zatrudniać najlepszą i najbardziej zaangażowaną kadrę na rynku i osiągnąć wysoki poziom retencji największych talentów w organizacji. Aby było to możliwe, wdrażane lub planowane są strategiczne działania skierowane do pracowników:
„Nowe PZU to również nowa jakość kultury organizacyjnej. Udało nam się odejść od wewnętrznej rywalizacji poszczególnych zespołów i departamentów. Wdrażane projekty są przykładem udanej współpracy pomiędzy nie tylko zarządami, ale przede wszystkim pracownikami średniego szczebla. Bardzo wiele zmieniło się również w kwestii opracowywania nowych rozwiązań wewnątrz organizacji – obawa przed porażką i jej konsekwencjami nie paraliżuje już innowacji; niepowodzenia poszczególnych pomysłów są traktowane jako etap budowy działającego rozwiązania”