Profesjonalizm w każdym calu - „sukcesy i silną markę zawdzięczamy wiedzy i doświadczeniu każdego z nas. Ciągłe doskonalenie pozwala nam nie tylko nadążać za realiami dzisiejszego świata, ale i wybiegać w przyszłość. Dlatego z radością witamy nowatorskie pomysły. Sprawdzone rozwiązania mogą być wielokrotnie wykorzystywane i stanowić podstawę do tworzenia nowych produktów. Nasza wiedza i kreatywność przynosi zyski i zapewnia oszczędności. Wzbogaca wizerunek firmy, która zawsze jest w centrum wydarzeń.”
O przewadze konkurencyjnej PZU i jego unikalnej propozycji na rynku polskim stanowi nie liczba produktów, ale ich jakość oraz – przede wszystkim – dopasowanie do zmieniających się w ciągu życia potrzeb klientów. Od narodzin poprzez edukację i dorastanie, aż po przejście na emeryturę – PZU jest zawsze tam, gdzie klienci potrzebują szeroko pojętych usług finansowych i ubezpieczeniowych.
O kompleksowym podejściu do potrzeb klientów świadczy strategia „Nowe PZU – więcej niż ubezpieczenia”. PZU chce wzmocnić relacje z klientem i całościowe dotarcie do niego wszystkimi kanałami. Zacieśnieniu ulegnie współpraca z bankami (Pekao i Alior). Grupa znacząco rozwinie sprzedaż produktów zdrowotnych. Sieć sprzedaży będzie podlegać stopniowej unifikacji. Do powszechnej sprzedaży zostanie wprowadzonych 10 prostych produktów. Wzrost możliwości sprzedażowych i dodatkowe interakcje z klientami przełożą się na wzrost liczby produktów na klienta. Statystyczny klient PZU i PZU Życie będzie do 2020 roku korzystał z dwóch produktów (1,6 w roku 2016). Nominalnie oznacza to sprzedaż dodatkowych 8,5 mln produktów.
„Nowe PZU” – relacja z klientami indywidualnymi
„Nowe PZU” – relacja z klientami instytucjonalnymi
Strategia Grupy PZU zakłada wzrost sprzedaży grupowych ubezpieczeń życiowych, szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach. Aby jak najlepiej dopasować ofertę do potrzeb tego segmentu, w 2018 roku uruchomiony został projekt Fabryka Produktów. Eksperci Grupy wypracowali modułową1 ofertę dla klientów tego segmentu. Opracowano też specjalne odpowiadające na oczekiwania klientów procesy zawierania umów i obsługi posprzedażowej.
Nowy produkt - inwestowanie w fundusze pasywne przez Internet
W październiku 2018 roku zaczął działać internetowy serwis transakcyjny inPZU do sprzedaży funduszy inwestycyjnych. Serwis omija pośredników i dociera bezpośrednio do klientów indywidualnych z nową ofertą funduszy indeksowych. Obsługa klienta w 100% odbywa się w kanale online bez konieczności wizyty w oddziale, a platforma dostępna jest na wszystkich urządzeniach z dostępem do sieci. inPZU pozwolił Grupie na zbudowanie pierwszej w Polsce oferty nisko kosztowych funduszy indeksowych.
Twoje zdrowie i zdrowie Pracowników
1 Oferta konstruowana z modułów obejmujących poszczególne grupy ryzyka. Grupy te są stworzone w oparciu o charakter ryzyka, np. moduł „Moje zdrowie” składa się z ryzyka opieka medyczna (konsultacje lekarskie i badania), poważne zachorowania (wypłaty w razie ciężkiej choroby).