Mapa nawigacji Pobierz nasze dobre praktyki

Interaktywna nawigacja to narzędzie wykraczające poza standardową nawigację zintegrowanych treści (dostępną w górnej belce raportu). Nowe podejście pozwalana na poruszanie się w dwóch dodatkowych wymiarach biznesu Grupy PZU, tj.:
- strategii (ubezpieczenia, zdrowie, inwestycje, finanse);
- zrównoważonego rozwoju (sprzedaż, pracownicy, zaangażowanie społeczne, środowisko naturalne i etyka).
Wyżej wymienione obszary zostały dodatkowo uzupełnione o powiązane wskaźniki GRI, w ramach każdego wybranego zagadnienia.
Pracownicy
Społeczeństwo
Etyka
Środowisko
Produkty
Krótka charakterystyka
Zdrowie
Banki
Inwestycje
Ubezpieczenia

Strategia CSR [IIRC]

Raport roczny 2018 > DZIAŁALNOŚĆ > Krotka Charakterystyka > Strategia CSR [IIRC]
Obszary powiązane
Ubezpieczenia
Zdrowie
Inwestycje
Bankowość
Najlepsze Praktyki

Społeczna odpowiedzialność (CSR) - „Grupa PZU jest odpowiedzialna społecznie - chcemy wnosić jak najwięcej pozytywnych wartości do relacji z naszymi interesariuszami i otaczającym nas środowiskiem. Harmonijne działanie, na wszystkich szczeblach naszej współpracy, nie będzie możliwe bez uwzględnienia praw i potrzeb otoczenia. Promujemy otwartość, wspieramy postawy empatyczne i zachęcamy do udziału w akcjach charytatywnych. Popieramy obywatelskie postawy naszych pracowników.”

Dla Grupy PZU kluczowe są etyka i społeczna odpowiedzialność prowadzenia biznesu. Wzrost wartości Grupy PZU powinien być zgodny z interesami otoczenia oraz opiera się o zrównoważone korzystanie z zasobów. Firma dąży do odpowiedzialnego zarządzania wieloma kapitałami: finansowym, ludzkim, środowiskowym oraz społecznym.

W 2018 roku uchwalana została Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu Grupy PZU na lata 2018-2020. Dokument ten wraz z „Dobrymi praktykami Grupy PZU” tworzy spis zasad etycznych oraz standardów biznesowych, które kształtują kulturę organizacyjną, a także postawy pracowników i agentów w środowisku pracy. Dokument jest fundamentem wspólnych wartości dla całej Grupy PZU.

Cele Strategii CSR:

  • uporządkowanie najważniejszych obszarów i zasad odpowiedzialności,
  • wyznaczenie ambicji, kierunków działań oraz inicjatyw w odniesieniu do wyzwań biznesowych i społecznych. 
Dorota MaciejaNajważniejsze treści Strategii CSR stały się integralnym elementem naszej strategii biznesowej. W Grupie wiemy, że społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważna dla naszych partnerów, a efekty działań CSR wpływają na wyniki finansowe.
Dorota Macieja, członkini Zarządu PZU Życie

Społeczna odpowiedzialność Grupy PZU koncentruje się na kluczowych zasobach wewnątrz firmy i w jej otoczeniu. Relacja z klientem jest najważniejsza dla całościowej strategii biznesowej, dlatego jest punktem odniesienia dla wdrażanych inicjatyw.

Głównym założeniem Strategii CSR jest parafraza nowej misji Grupy PZU: „Dbamy o przyszłość, aby pomagać naszym klientom”.

Obszar zarządczy – budujemy pozycję CSR w branży

Odpowiadamy na potrzeby naszych klientów

Tworzymy inspirujące miejsce pracy

Świadomie zarządzamy wpływem na środowisko

Rozwijamy system zarządzania ryzykiem, kulturę etyki i compliance

Jesteśmy liderem działań społecznych w zakresie bezpieczeństwa

Budujemy nowe standardy w relacjach z dostawcami

Facebook Facebook Twitter Twitter Linkedin Linkedin All